για δωμάτια απόδρασης
Έχουν περάσει μερικές εβδομάδες που πέρασε το Σαββατοκύριακο του Halloween. Από πολλές απόψεις ήταν ενδιαφέρον γιατί επισκεφτήκαμε το exit now σε ένα Halloween special edition δωμάτιο απόδρασης. Πιο συγκεκριμένα ήταν όλα τους τα δωμάτια απόδρασης τροποποιημένα ώστε να ταιριάζουν στο κλίμα του Halloween, με επιπλέον την προσθήκη ηθοποιών. Το παιχνίδι διαρκούσε 60 λεπτά και ο αριθμός των παιχτών ήταν έως 12 άτομα.
Νούμερο 1.
Δωμάτια που ήδη είχες επισκεφτεί τροποποιήθηκαν, χρησιμοποιήθηκαν και αξιοποιήθηκαν σε κάτι καινούργιο και διαφορετικό.
Νούμερο 2.
Η προσθήκη ηθοποιών. Ήδη έχει αρχίσει να γίνεται πολύ αγαπητό από τους παίχτες αλλά και από τους ίδιους τους σχεδιαστές δωματίων αποδράσης. Κατά την γνώμη μου, κάτι στο οποίο θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή, είναι ότι δεν θα πρέπει να δίνεται έμφαση στους ηθοποιούς σε βάρος των γρίφων.
Νούμερο 3: ατμόσφαιρα
Πολλά δωμάτια πλέον εστιάζονται στην ατμόσφαιρα. Κάτι που έλειπε και μας βρίσκει απόλυτα σύμφωνους στην αναγκαιότητα της. Τα περισσότερα δωμάτια που έχουν δώσει σημασία και στην ατμόσφαιρα, βασιζονται σε θεματολογία thriller/ splatter. Το να δίνεται βάρος στην ατμόσφαιρα κατά τον σχεδιασμό ενός escape room μας αρέσει και το αναζητούμε, αλλά όχι όταν γίνεται σε βάρος των γρίφων. Επίσης λίγα είναι τα ατμοσφαιρικά δωμάτια απόδρασης που δεν είναι αυτού του τύπου (thriller/ splatter). Π.χ. Το perfect crime από την great escape και το The Temple Box από το The Box.
Νούμερο 4.
Για εμάς ήταν πρωτόγνωρο να συνεργαστούμε με εντελώς άγνωστα άτομα. Πρώτα από όλα γνωρίσαμε και αλλά άτομα με την ίδια τρέλα (και ίσως μεγαλύτερη) με εμάς. Είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε για τα δωμάτια απόδρασης αλλά δυστυχώς όχι όση ώρα θα θέλαμε. Δεύτερον πάνω στην συζήτηση είδαμε διαφορετικούς τρόπους σκέψης και προσέγγισης των παιχνιδιών. Παιχνίδια που μας είχαν ενθουσιάσει, κάποιοι άλλοι είχαν χαλαστεί με αυτά. Και φυσικά και το αντίθετο. Τρίτον η προσέγγιση των παιχτών εκτός από την πείρα τους, καθορίζονταν και από το background τους. Παίχτες προεχόμενοι από των χώρο των adventure games, από RPG ή καθαρά των γρίφων καθόριζε φανερά συγκεκριμένη προσέγγιση και απαιτήσεις. Τέλος στο επίπεδο συνεργασίας προσέξαμε ότι με κάποιους παίχτες “ταιριαξαμε” (και αν τους ξανα βρίσκαμε σίγουρα θα θέλαμε να παίξουμε μαζί τους) και με κάποιους άλλους αισθανθήκαμε ότι εμπόδισαν την ροή του παιχνιδιού. Βέβαια αν το δουμε από την θετική πλευρά, μπορούμε να πούμε ότι αυτό έδινε μια extra δυσκολία στο παιχνίδι.
Όλα αυτά δείχνουν ότι τα δωμάτια εξελίσσονται ραγδαία καθώς και οι σχεδιαστές τους μαθαίνουν, αποκτούνε εμπειρία και προσαρμόζονται γρήγορα στις νέες τάσεις (τουλάχιστον αυτοί που ενδιαφέρονται σοβαρά για τον σχεδιασμό δωματίων απόδρασης).
Αυτό που θα θέλαμε να δούμε είναι νέες ιδέες βασισμένες σε καλούς γρίφους με πολύ ατμόσφαιρα και πρωτότυπα σενάρια (βλ. Lockwood manor και Amnesia) που θα κάνουν σίγουρα την διαφορά.
oneOfTheEscapers
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.